CIS Moduler

Modulerna presenteras

Helhetslösningar

Effektivisera din verksamhet

Appar

iOS & Android

Molntjänst

Låt CargoIT sköta drift & underhåll

Aktiebolaget Rydéns i Gnosjö – Automatiserat artikelbaserat tullager

Mattias Einebrant
Den integrerade lösningen, tillsammans med att CIS Tull 3.0 är molnbaserat, gör arbetet flexibelt, enkelt och kostnadseffektivt. CIS Tull 3.0 är en del av det dagliga arbetet.
Mattias Einebrant Lageransvarig

Kerry Logistics (Sweden) AB - CIS Spedition 3.0 & CIS Tull 3.0

Torbjörn Hagberg
Vi upplever CIS Spedition 3.0 som flexibelt och lättöverskådligt, det ger oss en bra kontroll över våra intäkter och kostnader på detaljerad nivå.
Torbjörn Hagberg VD

Rapido Klara Transport AB - CIS Transport

Lars-Gunnar Berghel

Vi var mycket nöjda med vårt tidigare transportsystem och CargoIT som systemleverantör och i takt med att våra kunder började kräva elektronisk transportbokning samt möjligheter att följa status på lagda bokningar, så insåg vi behovet av ett modernt transportsystem för att fortsatt kunna vara konkurrenskraftiga. Med webbaserade CIS Transport känner vi att vår verksamhet är rustad med ett transportsystem för framtiden, som uppfyller våra kunders ökande krav.

Lars-Gunnar Berghel VD

CHAMP Cargosystems - Cooperation

Edward Dorr

Bringing CargoIT into the CHAMP family of trusted partners has been nothing short of ideal.

Edward Dorr Director Community Integration Services

Nyheter

  • Hög tid om du vill behålla ditt företags tullagertillstånd:

    Vill ditt företag behålla sitt tullagertillstånd är det hög tid att ställa om till det nya tullagerförfarandet som träder i kraft den 1 november. Det ledande IT- och logistikföretaget CargoIT med CIS - Cargo Informations Systems för Tullhantering är väl förberedda och kan hjälpa ditt företag att möta de nya kraven och komma i drift innan 1 november.

     

    Det nya tullagerförfarandet - CargoIT är förberedd, är du?

    Allra senast den 1 november 2018 behöver alla företag, som har och vill behålla sitt tullagertillstånd, ha gått över till det nya tullagerförfarandet med elektronisk uppgiftslämning. Det nya tullagerförfarandet innebär stora förändringar för logistikbranschens alla innehavare av tullager. Alla tidigare tillstånd omprövas av Tullverket. Bland annat skall nya meddelanden samt ny typ av bokföring införas.

    De flesta av CargoIT:s Tullagerkunder är redan över på nya tullagerförfarandet och alla kommer att vara i drift med detta i god tid före 1 november. Man beslutar själv vilket datum man väljer att gå över, men det är viktigt att tänka på att göra det så fort som möjligt för att inte stöta på problem i samband med övergången, vilket Tullverket påtalar. CargoIT och CIS Tull är väl förberedda och stödjer i övergången, båda vad gäller den information Tullverket kräver för det nya tillståndet och sedan förstås även vid själva implementationen.

    Omprövning för tillstånd för tillfällig lagring

    Även tillstånd för tillfällig lagring kommer att behöva omprövas i samband med det nya tullagerförfarandet. Omprövningen har påbörjats, från Tullverkets sida, från och med april 2018. Uppgifter för tillfällig lagring kommer att behövas lämnas elektroniskt och detta möjliggörs från och med den 1 november 2018 och håller på fram till den 31 oktober 2019 då det senast behöver vara genomfört. CargoIT ligger i framkant och har redan påbörjat implementationen av de första meddelandena.

    CargoIT och CIS Tull - Cargo Information System

    CargoIT är ett IT- och logistikföretag med över 30 års erfarenhet i branschen. CargoIT erbjuder tredje generationens IT- system inom tull, spedition, transport och lager. CIS Tull är ett komplett system för Import, Export, Transitering samt Tullager och även Intrastat. CIS Tull är molnbaserat vilket innebär att det kan köras när som helst och varifrån som helst. Systemet är körbart på pc, surfplatta, smartphones etc. via en länk i web-browsern.

     

    CargoIT är väl förberedda och hjälper gärna till med övergången till det nya tillståndet för tullagerförfarandet och genomförandet innan den 1 november. För mer information, kontakta:

    Johan Eriksson, Ansvarig tillstånd nya Tullagerförfarande CargoIT

    0703-088 043

    Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

     

     
  • Lansering av samarbete mellan CargoIT och INTTRA

    CargoIT och INTTRA lanserar nu samarbetet och satsningen av en förenklad och automatiserad funktionalitet för hantering av bokningar, skeppningsinstruktioner, status etc. för sjöfrakt. Christian Köhl från INTTRA besökte oss och berättade lite mer om sammarbetet, tillsammans med Joel Winninge, vice VD på CargoIT, under förra veckans sjöfraktsseminarium. 

     

    IMG 0062 hemsida

     
  • CargoIT tackar Peter Hellman, Västsvenska Handelskammaren, för en intressant presentation om Brexit

    Peter Hellman, Västsvenska Handelskammaren, höll en mycket intressant presentation om Brexit, som en av huvudtalarna under vårt seminarium i Göteborg den 23 maj. Han uppmanade svenska företag som bedriver import respektive export med Storbritannien till att försöka finna möjligheterna i samband med att Brexit träder i kraft och att förberedelsearbetet bör göras i god tid innan Storbritannien går ur EU. Vi tackar Peter för en väldigt informativ och intressant presentation!

     

    IMG 0064 hemsidan

     
  • Tack till Lars Hjälmered, en av huvudtalarna på CargoIT's senaste seminarium

    CargoIT tackar Lars Hjälmered, riksdagsledamot och vice ordförande i Näringsutskottet, som var en av huvudtalarna under seminariet den 23 maj. Han talade om det högaktuella ämnet hamnkonflikten i Göteborg, samt möjliga lösningar på konflikten. Presentationen öppnade upp för en spännande diskussion med publiken!

    IMG 0052 hemsidan

     
  • CargoIT tackar för deltagandet under seminariet om Sjöfrakt, 23 maj

    Vi på CargoIT vill tacka våra deltagare och föreläsare för engagemanget under seminariet i Göteborg den 23:e maj. På bilden ser ni Christian Köhl, från vårt partnerföretag INTTRA, Joel Winninge, vice VD på CargoIT, samt en av våra inspirerande huvudtalare Peter Hellman, från Västsvenska Handelskammaren. 

    IMG 0083 test

     
  • CargoIT först ut med tillfälligt lager och dess elektroniska utlämningssedel TSPR och även i drift med nya Tullagerförfarandet

    Den nya tullagerförfarandet innebär stora förändringar för logistikbranschens alla innehavare av tullager då alla tidigare tillstånd nu omprövas av Tullverket. Bland annat skall nya meddelanden samt ny typ av bokföring införas.

    CargoIT har varit tidigt ute och är nu klara med alla slutproven och godkända av Tullverket för Tullagermeddelanden. CargoIT är även först ut att vara klar med tillfälligt lager och dess elektroniska utlämningssedel TSPR.

    - "CargoIT fortsätter att vara en stabil leverantör av Tullsystem och är glada över att redan nu kunna vara igång i skarp drift med de nya kraven som ställs", säger Christina Wiklund, ägare CargoIT.

     
  • Seminarium 23 maj i Göteborg med brinnande aktuella ämnen: Brexit, hamnkonflikten och världsledande sjöfrakt

    Välkommen till CargoIT´s seminarium i Göteborg den 23 maj som gästas av Lars Hjälmered, vice ordförande i riksdagens näringsutskott samt Peter Hellman, Västsvenska Handelskammaren. De kommer bl.a. att tala om hur sjöfrakten har påverkats av hamnkonflikten i Göteborg samt om hur Brexit kan komma att innebära nya handelshinder för branschen.

     

    Program:

    8.30 - 8.45: Registrering och kaffe
    8.45 - 9.00: CargoIT hälsar välkomna
    9.00 - 10.00: Lars Hjälmered (M), riksdagsledamot från Västra Götaland och vice ordförande i riksdagens näringsutskott talar om hur hamnkonflikten i Göteborg påverkat Sveriges hamnar och om framtidens import- och exportmöjligheter inom IT- och logistikbranschen. Tid för frågor finns.
    10.00 - 10.30: CargoIT och INTTRA Alliance om hur den nya gemensamma satsningen på sjöfrakt kan effektivisera, modernisera och öka lönsamheten för verksamheter inom sjöfrakt.
    10.30 - 10.50: Fika och mingel
    10.50 - 11.50: Peter Hellman, Västsvenska Handelskammaren, rådgivare inom bl.a. tull, export- och importrelaterade frågor talar om Brexit som kommer ha stor påverkan på företag inom logistikbranschen med bl.a. nya handelshinder. Tid för frågor finns.
    11.50 - 12.30: CargoIT om CIS Cargo Information System-  tredje generationens heltäckande IT-system för logistikbranschen. Moderna, molnbaserade och användarvänliga moduler som är skalbara inom tull, spedition, transport och lager/3PL möter dagens behov och skapar förutsättningar för branschens företag. 
    12.30 - 13.00: Sammanfattning och frågor            
    13.00: Möjlighet till demo och att prata med CargoIT’s medarbetare om CIS
    Varmt välkommen!
    Christina Wiklund, ägare CargoIT

    Tid och plats:

    Läppstiftet, lokal Viking, Lilla Bommen 1, Göteborg

    Datum: 23:e maj, Tid: 08:30 – 13:00  

     

    Anmälan:

    (Stängd)

     
    Vid frågor, kontakta gärna: 
    Felicia Nordqvist, CargoIT
    Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
    070-413 06 33
     
  • CargoIT på plats på Visma Spcs Integrationsmässa i Göteborg, 26 april

    CargoITs logistiksystem CIS har sedan en längre tid varit välintegrerat med Vismas olika ekonomisystem och torsdag den 26 april finns vi på plats på Visma Spcs Integrationsmässa i Göteborg och berättar mer om fördelarna med CIS. Mässan har kostnadsfritt inträde och öppet mellan kl. 10.00-14.00.

     

    Plats: Brewhouse, Åvägen 24, Göteborg

    Anmälan till mässan kan göras på Vismas hemsida här.

    Hoppas vi ses på plats!

     

Nya kunder

Budbilar/Transport Service Sverige AB väljer CIS Transport (2018-05-14)

Budbilar/Transport Service Sverige AB väljer fortsatt CargoIT genom en uppgradering till CIS Transport. I lösningen ingår bl.a. kundwebb samt Chaufförs-APP. 

 

Göteborgs Fryshus Service AB väljer CIS Tull 3.0 ASP (2018-05-14)

Göteborgs Fryshus Service AB väljer CIS Tull 3.0 ASP för sin tullagerbokföring.

 

A.L.I Frakt AB väljer CIS Tull 3.0 ASP (2018-04-17)

A.L.I Frakt AB väljer CIS Tull 3.0 ASP för sin tullagerbokföring samt meddelanden kring detta, såsom transitering och tullagerdeklaration. 

 

Jata Cargo AB väljer CIS Spedition 3.0 och CIS Tull 3.0 ASP (2018-04-11)

Företaget kommer att nyttja speditionsmodulen med stöd för väg och sjö. CIS Spedition kommer att köras integrerat med CIS Tull samt att lösningen även innefattar bl.a. integration mot ekonomisystem, stöd för e-fakturor samt kundwebb. 

 

Svecon Freight AB, Andersson & Lundqvist AB samt Gävle Skeppsklarering AB väljer CIS (2017-12-14)
Företagen kommer att använda CIS Spedition 3.0 med stöd för alla transportsätt, CIS Tull 3.0 ASP med tullagerbokföring och upplägg genom nya standarddeklaration samt CIS Lager/3PL. I lösningen ingår även integration mot ekonomisystem samt kundwebb för track & trace och bokning.

 

Fällkniven i Boden AB väljer CIS Tull 3.0 ASP (2017-11-22)

Fällkniven i Boden AB väljer CIS Tull 3.0 ASP för sin tullagerbokföring.

 

CPN cargo-partner Network AB väljer CIS Tull 3.0 ASP (2017-11-21)

CPN cargo-partner Network AB väljer CIS Tull 3.0 ASP för sin tullhantering. I lösningen ingår funktionalitet som bland annat stödjer tullagerdeklaration samt tulltaxan för att automatiskt få fram avgifter och information kopplade till varukoderna som används. 

 

Ingstad & CO AB väljer CIS Spedition 3.0 och CIS Tull 3.0 ASP (2017-10-11)

Företaget kommer att använda speditionsmodulen med stöd för väg, sjö och flyg. En integration mellan CIS Spedition och CIS Tull gör att orderinformation överförs mellan modulerna vid skapande av tulluppdrag. I lösningen ingår även integration mot ekonomisystem samt matchning för CASS-fakturor och tullräkning. 

Malmö Flygfraktterminal AB väljer CIS Tull 3.0 (2017-09-22)

Malmö Flygfraktterminal AB väljer CIS Tull 3.0 för sin tullhantering. Nu kan MFT på ett bättre sätt integrera sina tullflöden med Cargo Center.

 

Nordtrafik AB väljer CIS Tull 3.0 ASP (2017-09-21)

Nordtrafik AB väljer CIS Tull 3.0 för sin tullhantering och tullagerbokföring.

 

DHL Global Forwarding väljer CIS Tull 3.0 ASP (2017-08-29)

DHL Global Forwarding har valt en lösning med CIS Tull 3.0 ASP till sin verksamhet. De kommer använda sig av systemet med nyutvecklade moduler och integrationer som gör att lösningen ger dem det stöd som de behöver vid tullhantering. CargoIT ser fram emot ett givande samarbete.

 

PANTOS LOGISTICS U.K NORDIC väljer CIS Tull 3.0 ASP (2017-08-29)

PANTOS LOGISTICS U.K NORDIC, dotterbolag till LG Group, har valt en lösning med CIS Tull 3.0 ASP. I systemet kommer de att hantera sitt tullager med bokföring och alla elektroniska meddelanden.

 

JEK FORWARDING AB väljer CIS Spedition 3.0 och CIS Tull 3.0 (2017-07-10)

JEK FORWARDING AB har valt en lösning med CIS Spedition 3.0 med stöd för väg, sjö och flyg. De kommer även att använda CIS Tull 3.0 dit orderinformation skickas för skapande av tulluppdrag. I lösningen ingår även CargoITs nya kundportal samt integrering mot ekonomisystem.

 

Uddevalla Hamnterminal väljer CIS Helhetslösning (2017-06-07)

Företaget har valt att på CargoITs nya plattform använda sig av en helhetslösning bestående av CIS Spedition 3.0, CIS Tull 3.0 och CIS Lager. De kommer även att nyttja det nya förfarandet för upplägg på tullager samt tullagerbokföring.

 

Fresh Asian Import Stockholm AB väljer CIS Tull 3.0 ASP (2017-05-08)

Fresh Asian Import Stockholm AB väljer CIS Tull 3.0 ASP för hantering av importärenden.

 

NTEX AB väljer CIS Spedition 3.0 & CIS Tull 3.0 ASP (2017-03-31)

NTEX AB har vält en lösning med CIS Spedition 3.0 med stöd för flyg och sjö. De kommer även att använda CIS Tull 3.0 för sin tullhantering dit orderinformation skickas för skapande av tulluppdrag. I lösningen ingår integrering mot ekonomisystem. 

 

E.ON Sverige väljer CIS Tull 3.0 ASP och elektronisk tullagerjournal (2017-03-29)

Enheten i Kalrshamn kommer registrera sina tullärenden samt EU-gods som lagras tillsammans. 

 

Götene Kyltransporter AB väljer CIS Tull 3.0 ASP (2017-03-07)

Företaget väljer CIS Tull 3.0 ASP för ärendebaserad tullagerjournal samt transiteringar.

CIS Driver



Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.

Kontakta oss

CargoIT AB | Anton Tamms väg 1, 194 34 Upplands Väsby | www.cargoit.se | 08-594 806 30 | contact

Partners

Breadcrumbs