CIS Moduler

Modulerna presenteras

Helhetslösningar

Effektivisera din verksamhet

Appar

iOS & Android

Molntjänst

Låt CargoIT sköta drift & underhåll

Aktiebolaget Rydéns i Gnosjö – Automatiserat artikelbaserat tullager

Mattias Einebrant
Den integrerade lösningen, tillsammans med att CIS Tull 3.0 är molnbaserat, gör arbetet flexibelt, enkelt och kostnadseffektivt. CIS Tull 3.0 är en del av det dagliga arbetet.
Mattias Einebrant Lageransvarig

Kerry Logistics (Sweden) AB - CIS Spedition 3.0 & CIS Tull 3.0

Torbjörn Hagberg
Vi upplever CIS Spedition 3.0 som flexibelt och lättöverskådligt, det ger oss en bra kontroll över våra intäkter och kostnader på detaljerad nivå.
Torbjörn Hagberg VD

Rapido Klara Transport AB - CIS Transport

Lars-Gunnar Berghel

Vi var mycket nöjda med vårt tidigare transportsystem och CargoIT som systemleverantör och i takt med att våra kunder började kräva elektronisk transportbokning samt möjligheter att följa status på lagda bokningar, så insåg vi behovet av ett modernt transportsystem för att fortsatt kunna vara konkurrenskraftiga. Med webbaserade CIS Transport känner vi att vår verksamhet är rustad med ett transportsystem för framtiden, som uppfyller våra kunders ökande krav.

Lars-Gunnar Berghel VD

CHAMP Cargosystems - Cooperation

Edward Dorr

Bringing CargoIT into the CHAMP family of trusted partners has been nothing short of ideal.

Edward Dorr Director Community Integration Services

Nyheter

  • Det nya tullagerförfarandet uppskjutet till 1 november 2018

    I maj 2018 var det meningen att de nya kraven på tullager skulle träda i kraft men detta är nu uppskjutet till 1 november 2018. Den nya tullagerförfarandet innebär stora förändringar för innehavare av tullager då alla tidigare tillstånd nu omprövas av Tullverket. Bland annat skall nya meddelanden samt ny typ av bokföring införas. CargoIT har varit tidigt ute och har redan nu kunder i drift med de meddelanden som hittills finns tillgängliga hos Tullverket.

    Hör av dig till CargoIT så kan vi hjälpa dig med både vägledning i din omprövning samt diskutera och föreslå systemlösningar som passar ditt företag.

    Tel: 08-594 806 30  Mail: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

     
  • Nyhetsbrev CargoIT februari

    Månadsbrev feb urklipp

    Läs hela nyhetsbrevet HÄR

     
  • CargoIT i Transportnet om Aktiv Förädling

    "Potentialen hos svenska företag att expandera eller starta nya verksamheter är stor men begränsas idag av en alltmer avancerad hantering av import- och exportfunktionalitet för företagens tullhantering. Vi har märkt av problematiken hos svenska företag där vi möts av en ökande efterfrågan på avancerade men användarvänliga moduler. Vi har därför tagit fram en ny modul för aktiv förädling som på ett effektivt sätt kommer förenkla företags processer och på allvar öka svenska företags konkurrenskraft, säger Joel Winninge, vice vd för CargoIT."

    Läs mer...  
  • Intelligent Logistik uppmärksammar CargoIT´s nya modul för Aktiv förädling

    Förädling av varor i Sverige har de senaste åren ökat där hanteringen av recept för miljontals artiklar blir alltmer avancerad. En ny modul ska effektivt förenkla företags tillståndsprocesser för aktiv förädling. 

    – Med en sådan modul ser vi en stor potential hos många idag redan existerande företag i Sverige att effektivisera och förenkla sina verksamheter men framförallt att spara kostnader både för tull o andra avgifter likväl som administrativt, kommenterar vice vd Joel Winninge.

    Läs mer...  

CargoIT utökar sin personalstyrka, läs annonserna nedan:


CargoIT söker en Trainee produktchef

CargoIT utvecklar och säljer effektiva och kundanpassade IT-lösningar för logistikbranschen. Vi är inne i en expansiv fas där efterfrågan på våra produkter är ökande vilket gör att vi behöver förstärka vår organisation. Vi har mer än 150 nöjda kunder och har kontor i Upplands Väsby och Örnsköldsvik.

För att kunna klara den ökande efterfrågan behöver vi förstärka vår organisation med en trainee med placering i Upplands Väsby.

CargoIT har under några år utvecklat ett nytt webbaserat affärssystem för transport & logistikmarknaden. Affärssystemet har fokus på IT-stöd för transporter, lagerhållning, tullhantering och kommunikation. Marknaden för dessa system är global.

Anställning kan ske omgående

Om jobbet
Vill du vara del av ett roligt team på ett dynamiskt företag med en stark tilltro för framtiden? För rätt person finns utvecklingsmöjligheter både kunskapsmässigt och karriärmässigt. Målsättningen med traineerollen är att du ska utvecklas till en framgångsrik medarbetare på CargoIT. Till din hjälp kommer du få en erfaren mentor som kommer vara ditt stöd när du är på vår utvecklingsavdelning och på sälj- produkt- support samt installation och utbildning.

Traineeperioden bjuder på arbete och erfarenhet från nya såväl som pågående kundprojekt. Tjänsten skall på sikt leda till att du skall bli en produktchef med ansvar för en av CargoIT's produkter med ansvar för marknad, teknik och kunder. Din placeringsort kommer att vara i Upplands Väsby, där vi har vårt huvudkontor.

I arbetet som trainee ska du medverka till att ta fram kundanpassade lösningar, som ger kunden möjlighet att ha en effektiv administrativ hantering av sitt logistikflöde med total kontroll.

Vi tror att Du har läst logistik, systemering/programmering på högskolenivå eller skaffat Dig motsvarande kunskaper på annat sätt. Meriterande är du har kunskaper i Java och utveckling av presentationslager i Webb-applikationer (HTML, JavaScript, Ajax, JSP m.m.). Har du erfarenhet från transport och logistik så är det en uppskattat merit.

Låter detta intressant? Kontakta:

Björn Wiklund, VD
070-72 78 585

Joel Winninge, Vice VD
070 - 41 30 511
CargoIT söker systemutvecklare till framtidens IT- och logistiksystem
CargoIT är ett ledande IT- och logistikföretag som tillhandahåller ledande webbaserade affärssystem för transport och logistikmarknaden. Företaget har utvecklat ett nytt webbaserat affärssystem vilket nu på allvar nått marknaden. Affärssystemet har fokus på IT-stöd för transporter, lagerhållning, tullhantering och kommunikation. Marknaden för dessa system är global.

CargoIT är inne i en mycket expansiv fas där efterfrågan på företagets produkter är hög. För att kunna möta den stora efterfrågan och vara det självklara valet av företag för affärssystem för transport- och logistikbranschen nationellt och internationellt behöver CargoIT nu anställa två systemutvecklare. Tillsammans med våra briljanta utvecklare ska du ansvara för genomförande av projekt.

Din profil
Du ser möjligheter och lösningar för framtidens IT- och logistikbransch och vill gärna vara med och skapa framtidens system nationellt och internationellt tillsammans med våra utvecklare. Du har ett starkt intresse av teknik och programmering och du är skapande, noggrann och målinriktad. Samtidigt som du tycker om att jobbar tätt med andra utvecklare förstår du vikten av självständigt arbete och gillar att ta egna initiativ och vara kreativ för att komma framåt.

Vi tror att Du har läst systemering/programmering på högskolenivå eller skaffat
Dig motsvarande kunskaper på annat sätt. En merit är att du har goda kunskaper i Java och utveckling av presentationslager i Webb-applikationer(HTML, JavaScript, Ajax, JSP m.m.). Meriterande är erfarenheter av:

• Linux
• Tomcat/Nginx
• Dns
• AD
• SQL-databaser
• Nagios
• Eclipse
• Spring
• Hibernate
• Jenkins
• Git
• Scrum

Dina arbetsuppgifter
Varje dag arbetar vi för att möta och överträffa våra kundkrav. Detta innebär att du kan arbeta självständigt i ett högt tempo mot uppsatta mål. Du hjälper kunden till rätt lösning som kan klara morgondagens krav på effektiv logistik, tillsammans med ditt team och ansvarig produktchef. Arbetet hos oss kräver också att du har förmåga och stort intresse för att föra en dialog med kunden under utvecklingsarbetet, samt efter installation hos kunden. I arbetet ingår också att underhålla servrar och kundsystem som finns som molntjänst hos CoreIT i Örnsköldsvik. Du kommer också att jobba med installation och support.

Vad vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig möjligheten att få arbeta i ett roligt team och ett dynamiskt företag med en stark tilltro till framtiden. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter, både karriärmässigt och kunskapsmässigt. Om du känner att denna beskrivning ovan passar in på dig tveka inte, ansök!

Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta Per-Olov Håkansson +46 70 26 05 729

CIS Driver

Nya kunder

 

Svecon Freight AB, Andersson & Lundqvist AB samt Gävle Skeppsklarering AB väljer CIS (2017-12-14)
Företagen kommer att använda CIS Spedition 3.0 med stöd för alla transportsätt, CIS Tull 3.0 ASP med tullagerbokföring och upplägg genom nya standarddeklaration samt CIS Lager/3PL. I lösningen ingår även integration mot ekonomisystem samt kundwebb för track & trace och bokning.

 

Fällkniven i Boden AB väljer CIS Tull 3.0 ASP (2017-11-22)

Fällkniven i Boden AB väljer CIS Tull 3.0 ASP för sin tullagerbokföring.

 

CPN cargo-partner Network AB väljer CIS Tull 3.0 ASP (2017-11-21)

CPN cargo-partner Network AB väljer CIS Tull 3.0 ASP för sin tullhantering. I lösningen ingår funktionalitet som bland annat stödjer tullagerdeklaration samt tulltaxan för att automatiskt få fram avgifter och information kopplade till varukoderna som används. 

 

Ingstad & CO AB väljer CIS Spedition 3.0 och CIS Tull 3.0 ASP (2017-10-11)

Företaget kommer att använda speditionsmodulen med stöd för väg, sjö och flyg. En integration mellan CIS Spedition och CIS Tull gör att orderinformation överförs mellan modulerna vid skapande av tulluppdrag. I lösningen ingår även integration mot ekonomisystem samt matchning för CASS-fakturor och tullräkning. 

Malmö Flygfraktterminal AB väljer CIS Tull 3.0 (2017-09-22)

Malmö Flygfraktterminal AB väljer CIS Tull 3.0 för sin tullhantering. Nu kan MFT på ett bättre sätt integrera sina tullflöden med Cargo Center.

 

Nordtrafik AB väljer CIS Tull 3.0 ASP (2017-09-21)

Nordtrafik AB väljer CIS Tull 3.0 för sin tullhantering och tullagerbokföring.

 

DHL Global Forwarding väljer CIS Tull 3.0 ASP (2017-08-29)

DHL Global Forwarding har valt en lösning med CIS Tull 3.0 ASP till sin verksamhet. De kommer använda sig systemet med nyutvecklade moduler och integrationer som gör att lösningen ger dem det stöd som de behöver vid tullhantering. CargoIT ser fram emot ett givande samarbete.

 

PANTOS LOGISTICS U.K NORDIC väljer CIS Tull 3.0 ASP (2017-08-29)

PANTOS LOGISTICS U.K NORDIC, dotterbolag till LG Group, har valt en lösning med CIS Tull 3.0 ASP. I systemet kommer de att hantera sitt tullager med bokföring och alla elektroniska meddelanden.

 

JEK FORWARDING AB väljer CIS Spedition 3.0 och CIS Tull 3.0 (2017-07-10)

JEK FORWARDING AB har valt en lösning med CIS Spedition 3.0 med stöd för väg, sjö och flyg. De kommer även att använda CIS Tull 3.0 dit orderinformation skickas för skapande av tulluppdrag. I lösningen ingår även CargoITs nya kundportal samt integrering mot ekonomisystem.

 

Uddevalla Hamnterminal väljer CIS Helhetslösning (2017-06-07)

Företaget har valt att på CargoITs nya plattform använda sig av en helhetslösning bestående av CIS Spedition 3.0, CIS Tull 3.0 och CIS Lager. De kommer även att nyttja det nya förfarandet för upplägg på tullager samt tullagerbokföring.

 

Fresh Asian Import Stockholm AB väljer CIS Tull 3.0 ASP (2017-05-08)

Fresh Asian Import Stockholm AB väljer CIS Tull 3.0 ASP för hantering av importärenden.

 

NTEX AB väljer CIS Spedition 3.0 & CIS Tull 3.0 ASP (2017-03-31)

NTEX AB har vält en lösning med CIS Spedition 3.0 med stöd för flyg och sjö. De kommer även att använda CIS Tull 3.0 för sin tullhantering dit orderinformation skickas för skapande av tulluppdrag. I lösningen ingår integrering mot ekonomisystem. 

 

E.ON Sverige väljer CIS Tull 3.0 ASP och elektronisk tullagerjournal (2017-03-29)

Enheten i Kalrshamn kommer registrera sina tullärenden samt EU-gods som lagras tillsammans. 

 

Götene Kyltransporter AB väljer CIS Tull 3.0 ASP (2017-03-07)

Företaget väljer CIS Tull 3.0 ASP för ärendebaserad tullagerjournal samt transiteringar.



Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.

Kontakta oss

CargoIT AB | Anton Tamms väg 1, 194 34 Upplands Väsby | www.cargoit.se | 08-594 806 30 | contact

Partners

Breadcrumbs